ΚΑΡΟΛΟΣ ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ / ΕΡΡΙΚΟΣ ΣΟΦΡΑΣ, Επιγραφή σ’ ένα βιβλίο καταδικασμένο

02.07.2010

.

Ειρηνικέ αναγνώστη, φυσιολάτρη,
αυτό το βέβηλο, πικρό βιβλίο
το λέω της μελαγχολίας μνημείο.
Άνθρωπε του καλού, άσ’ το στην άκρη.

Ρητορική αν δεν πήγες να σπουδάσεις
στου Σατανά το σκοτεινό σχολείο,
δε θα αντιληφθείς ούτε σημείο,
μπορεί και υστερικό να με ονομάσεις.

Αν, δίχως να χαθείς στη γοητεία,
την άβυσσο κοιτάζεις με ηρεμία,
έλα και διάβασε κι αγάπησέ με –

παράξενη ψυχή, που αναστενάζεις
και στον παράδεισο ψάχνεις να φτάσεις,
λυπήσου με!… Αλλιώς, σε καταριέμαι!

Τα άνθη του κακού – Τα απαγορευμένα ποιήματα, 2009

One Response to “ΚΑΡΟΛΟΣ ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ / ΕΡΡΙΚΟΣ ΣΟΦΡΑΣ, Επιγραφή σ’ ένα βιβλίο καταδικασμένο”

  1. Titos Says:

    ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ

    Όμως αυτή που είχε μια φράουλα για στόμα
    σα φίδι πάνω στη φωτιά γύρναε το σώμα
    και τους μαστούς μαλάζοντας μες στον κορσέ της
    τις λέξεις πρόφερε τις μοσχοβολιστές της:
    – «Τα χείλη μου είν’ υγρά, ξέρω την επιστήμη
    στην κλίνη τη βαθιά να σβήνω κάθε μνήμη.
    Στο θρίαμβο του κόρφου μου δάκρυα στεγνώνω
    και τα γερόντια σε παιδιά μεταμορφώνω.
    Γι’ αυτόν που με κοιτά γυμνή έχω τη χάρη
    να γίνω άστρο, ουρανός, ήλιος, φεγγάρι!
    Είσαι σοφός, μα εγώ όποιον μέσα μου κι αν κλείσω
    κάθε ανείπωτη ηδονή θα του χαρίσω,
    κι όταν δαγκώνουνε τα στήθη μου τα ωραία,
    άσεμνη εγώ και ντροπαλή, δειλή, γενναία,
    πάνω στο στρώμα μου, που από λαγνεία στενάζει,
    στρατιές αγγέλων το κορμί μου αυτό κολάζει!»

    Όταν μου ήπιε το μεδούλι απ’ τα οστά μου,
    και γέρνω όλος πόθο, μες στον έρωτά μου,
    να τη φιλήσω με λατρεία –βλέπω ένα
    σακί γεμάτο κόκαλα, πύο και βλέννα!
    Κλείνω τα μάτια μου στην παγωνιά του τρόμου
    κι όταν στο φως τ’ ανοίγω έχω στο πλευρό μου,
    αντί γι’ αυτή την κούκλα τη δυναμωμένη
    που νόμιζες πως με αίμα ήταν χορτασμένη,
    τα άθλια απομεινάρια σκελετού που τρέμαν
    και σαν του ανεμοδείχτη την κραυγή εκλαίγαν
    ή σαν ταμπέλα σε δοκάρι κρεμασμένη
    που η καταιγίδα του χειμώνα ανεμοδέρνει.

    μτφρ. Ερρίκος Σοφράς

Σχολιάστε

